Понеділок, 29.04.2024, 03:31

Березанська селищна рада

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » План соціально-економічного розвитку » План соціально-економічного розвитку

План соціально-економічного розвитку (ЧАСТИНА 1)
[ Викачати з сервера (105.6 Kb) ] 15.05.2018, 07:35

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Березанскої селищної ради

№ ___ від ______________ 2018 року

Селищний голова ________В.А.Хоміцький

 

План соціально-економічного розвитку Березанської
об’єднаної територіальної громади

на 2018-2020 роки

  1. ВСТУП

План соціально-економічного розвитку Березанської об’єднаної територіальної громади на 2018-2019 роки (надалі План) розроблений виконавчим комітетом на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі об’єднаної громади виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади.

План розроблено на підставі Законів України від 21 травня 1997р. №280/97ВР«Про місцеве самоврядування в Україні»; від 05 лютого 2015р. №157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад»; від 23 березня 2000р. № 1602- ІІІ «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України»; від 05 лютого 2015 року №156-VIII «Про засади державної регіональної політики»; постанов Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003р. № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»; від 31 травня 2017р. № 411 “Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018 - 2020 роки”; Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30 березня 2016р. № 75 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади”.

В основі проекту Плану враховані ключові положення, визначені Стратегією розвитку Миколаївської області на період до 2020 року (затверджена рішенням Миколаївської обласної ради від 16 квітня 2015 №9 ).

Мета Плану - вироблення та втілення єдиної політики розвитку Березанської об’єднаної територіальної громади у 2018-2020 рокох в контексті єдиної політики розвитку Березанського району та Миколаївської області, що вимагатиме реалізації пріоритетів у соціальній та економічних сферах із запровадженням чіткої взаємодії з усіма гілками влади.

Основною метою Плану є створення умов для повноцінного функціонування об’єднаної громади.

  1. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

Березанська об’єднана територіальна громада утворена 08.08.2017 року в рамках адміністративно-територіальної реформи. До складу громади увійшли населені пункти: селище міського типу Березанка, село Андріївка, село Малахове, село Марківка, село Попільне, село Василівка, село Михайлівка, село Новоселівка, селище Елеваторне, село Калинівка, село Калабатине, село Суходіл, село Яблуня, село Лимани, село Вікторівка, село Матіясове, село Андрієво-Зорине, село Лиманське, село Шмідтівка, селище Елеваторне.

Березанська об’єднана територіальна громада згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Березанського району Миколаївської області.

Громада розташована у південно-західній частині Миколаївської області. Частина території громади омивається водами Березанського лиману. У лиман по території Березанської громади впадає річка Сасик. Адміністративний центр громади та районний центр розташовані у селищі міського типу Березанка. Відстань від адміністративного центру громади до обласного центру — 55 км. Мінімальна відстань населених пунктів до адміністративного центру складає 6 км, максимальна 39 км.

Площа громади складає 443,769 км. кв..

Сільськогосподарські угіддя: 34,200 тис.га, з них 27,745 тис.га ріллі, 0,9755 тис.га багаторічних насаджень, 5,4705 тис.га пасовищ. Природні та кліматичні умови сприятливі для розвитку сільського господарства.

Громада розташована у дуже теплому, посушливому кліматі. Середньорічна температура повітря становить +9,2 С°. Тривалість безморозного періоду — 160—205 днів, вегетаційного — 215—225 днів.

Переважаючими вітрами в холодний період є північно-східні, в теплий — північно-західні, з середньорічною швидкістю 4,2-4,3 м/сек. В окремі роки, особливо ранньою весною, швидкість вітру набуває значної сили (понад 15 м/сек і більше). Інколи вітри переходять у пилові бурі, видуваючи ґрунт та пошкоджуючи сільськогосподарські культури. Число днів з сильним вітром 10-20 днів, а з пиловими бурями — 2 дні на рік.

Середня сума опадів за рік — 340 мм. Найбільша кількість опадів випадає на червень, найменша — на березень. Основна частина опадів (70 %) випадає в теплий період року, переважно у вигляді злив, які спричиняють полягання посівів, створення ґрунтової кірки і викликають водну ерозію ґрунтів.

Сніговий покрив нестійкий, середня висота його в період найбільшого нагромадження (лютий) досягає 3-6 см. Кількість днів зі сніговим покривом — 40-60. Промерзання ґрунту починається в перших числах грудня і становить 38-43 см. Максимальна глибина промерзання — 120—140 см, мінімальна — 10-20 см. Повне розмерзання ґрунту спостерігається у середині березня.

Відносна вологість повітря за рік дорівнює 60-70 відсотків, яка в теплий період зменшується до 40 відсотків.

 

Рельєф земель на яких розташована громада рівнинно-хвилястий. В геоморфологічному відношенні територія знаходиться, в основному, на первинно акумулятивній рівнині Причорноморської низовини.

Природна рослинність на території громади лишилася на схилах, днищах балок та на незначних ділянках заплав річки, що використовуються як пасовища. Трав'яний покрив на схилах дуже зріджений і не завжди уберігає від ерозії.

Населення громади становить 8613 чоловік

Вік населення

Кількість населення

0-5 років

537 (6,23%)

6-17 років

854 (9,92%)

18-39 років

2141(24,85%)

40-64 років

4054 (47,07%)

65 років і старше

1027 (11,93%)

Загальна кількість

8613 (100%)

 

Кількість постійного міського населення - 4,1 тис. осіб., сільського - 4,5 тис. осіб. Працездатне населення – 5,2 тис. осіб (60,2 % від загальної кількості населення).

Щільність населення становить 19,4 чоловік на 1 кв.км.

Середній вік населення громади 40,6 років.

 

Життєдіяльність територіальної громади визначається такими напрямками:

- Розташування;

- Екологія;

- Приватне підприємництво;

- Сільське господарство;

- Садівництво;

- Соціальна сфера.

Дані напрямки вказують на можливості здійснення подальшого економічного розвитку.

Економічний потенціал громади

На території, яку охоплює громада зареєстровано 92 юридичні особи (відокремлених підрозділів), 211 фізичних осіб-підприємців та 53 фермерських господарства.

На території громади знаходиться електростанція, джерелом якої є сонячна енергія (майданчик №1, №2), власник ТОВ «ВОСХОД СОЛАР», загальна площа становить 107,9749 га. На цей час електростанція знаходиться в стадії реконструкції та не генерує.

Водночас функціонують 9 найбільших бюджетоутворюючих підприємств: ПСП «Василівка», ПрАТ «Березанський», ТОФ АФ «Матіясове», фірма «Мрія», Березанський хлібзавод, ТОВ Санпро Трейдінгс, ТОВ «Петровського», ПСП «Фрегат», СТОВ «Маяк».

Домінуюча частина населення зайнята в сільському господарстві та у переробці його продукції.

Торгівельні послуги надають 159 функціонуючих торгових точок, у тому числі 59 магазинів, 2-АЗС, 3 аптеки, та 4 заклади громадського харчування.

Автомобільний транспорт займає одну з провідних ролей, як у внутрішніх так і в зовнішніх звязках громади. На території адміністративного центру громади розміщена автостанція. Налагоджені внутрішньо-пасажирські перевезення між населеними пунктами обєднаної громади. Всі дороги до населених пунктів забезпечено твердим покриттям. Транспортне сполучення забезпечує доступність до центра громади та обласного центра міста Миколаїв.

Через територіальну громаду проходить дорога державного значення Одеса-Новоазовськ, що дає можливість зручного сполучення з обласним центром містом Миколаїв та з містом Одеса.

Вулично-дорожня мережа нараховує 146,443 км, у тому числі 68,9 км дороги загального користування місцевого значення, із них 13,1 км покрито асфальтом, 36 км жорствою, та 77,543 км дороги комунальної власності, з них 44,839 км покрито асфальтом, 27,51 км жорствою.

 

Інформація щодо закладів соціальної сфери громади:

Кількість закладів, що утримуються за рахунок бюджету органів місцевого самоврядування

у тому числі:

 

  • загальноосвітніх навчальних закладів I—III ступеня

3

  • загальноосвітніх навчальних закладів I—II ступеня
  • загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня

1

 

1

  • дошкільних навчальних закладів

6

  • сільських будинків культури
  • сільський клуб
  • пристосованих сільських клубів
  • бібліотечних філій районної бібліотеки
  • музична школа

3

 

1

2

 

5

1

  • стадіон

1

  • міні-футбольне поле
  • футбольне поле
  • волейбольний майданчик
  • дитячих майданчиків

1

1

 

1

5

 

  • фельдшерсько-акушерських пунктів

2

  • амбулаторій

2

  • фельдшерських пунктів

5

 

 

На території громади функціонують: 5 благодійних установ (церкви), працюють філії відділення КБ «ПриватБанк», «Ощадбанк», «Укрпошта», ПАТ «Укртелеком».

 

 

Фінансово-бюджетна ситуація об’єднаної територіальної громади

Обсяг доходів селищного бюджету (план на 2018 рік) громади становить 56692,390 тис. грн., у тому числі:

  • доходи без урахування трансфертів з державного бюджету (згідно ст.. 64 Бюджетного кодексу України) -29677,490 тис. грн..,
  • базова дотація – 2036,500 тис. грн..,
  • освітня субвенція – 14329,100 тис. грн..,
  • медична субвенція -6451,000 тис. грн.,
  • додаткова дотація – 4198,300 тис. грн..

 

Плановий обсяг видатків селищного бюджету громади становить 56692,390 тис. грн..

Баланс фінансових ресурсів селищного бюджету: 1749,000 тис. грн..

Плановий обсяг бюджету розвитку на 2018 рік 1749,000 тис. грн..

 

SWOT – аналіз громади

Сильні сторони

Слабкі сторони

  • Вигідне географічне розташування з близькістю до моря, ;
  • Можливості для розвитку малого та середнього бізнесу ;
  • Відсутність екологічно - небезпечних підприємств;
  • Наявність історичних пам’яток;
  • Туристичний та рекреаційний потенціал

 

  • Відсутність промислових підприємств;
  • Відсутність робочий місць;
  • Низький обсяг залучених інвестицій;
  • Зношеність мережі комунального господарства;
  • Неналежна якість дорожнього покриття між населеними пунктами громади;
  • Низькі доходи населення;
  • Недостатня інформованість про можливості громади;
  • Низький рівень самоорганізації населення;
  • Проблеми змістовного дозвілля молоді в тому числі спортивного – відсутність сучасного спортивного комплексу

 

Можливості

Загрози

  • Розумний розподіл та використання земельних ділянок;
  • Оновлення генплану ОТГ;
  • Осучаснення надання адміністративних послуг;
  • Розвиток відновлювальної та нетрадиційної енергетики;
  • Розвиток сфери комунальних послуг;
  • Розроблення туристично привабливої інфраструктури в природних зонах рекреації та біля архітектурно – історичних об’єктів;
  • Розвиток позашкільних закладів;
  • Фестивальний рух, конкурси, свята.
  • Відтік молоді у пошуках роботи;
  • Несприятливий бізнес – клімат в Україні;
  • Недосконалість законодавства

 

SWOT- аналіз громади демонструє перевагу сильних сторін на слабкими, перевагу можливостей над загрозами

Категорія: План соціально-економічного розвитку | Додав: berezanselrada
Переглядів: 272 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
idth="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="commTable">
Имя *:
Email:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
ПОГОДА
Block title
Block content