Понеділок, 16.09.2024, 22:01

Березанська селищна рада

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Рішення сесії » 2017

Додаток до рішення чергової ХХ сесії 7скликання № 11 від 25.05.2017 року (аналіз)
06.06.2017, 09:44

Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення Березанської селищної ради Миколаївської області

«Про встановлення плати за землю (ставок земельного податку та орендної плати за землю) на 2018 рік на території Березанської селищної ради»

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Березанської селищної ради Миколаївської області «Про встановлення плати за землю (ставок земельного податку та орендної плати за землю) на 2018 рік на території Березанської селищної ради» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 №308.

1.Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року № 71-VIII, на органи місцевого самоврядування були покладені повноваження по встановленню ставки земельного податку та пільг щодо земельного податку. Проектом рішення запропоновано розв’язання проблеми визначення, на законних підставах, розміру земельного податку на земельні ділянки, розташовані на території Березанської селищної ради. За відсутності вищевказаного регулювання сплата податку за земельні ділянки буде здійснюватися з порушенням вимог Податкового кодексу України.

Проблема, яку передбачається вирішити прийняттям регуляторного акту, полягає у встановленні порядку нарахування плати за землю в залежності від розміру земельних ділянок та виду їх використання. Диференціація розмірів земельного податку з врахуванням комерційної цінності земельних ділянок дозволить збільшити надходження до бюджету та підвищити ефективність землекористування.

Основні групи, на які проблема справляє вплив: :
 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так

 

Держава

так

 

Суб΄єкти господарювання

так

 

З метою ефективного використання земельних ділянок на території Березанської селищної ради, задоволення потреб громадян та суб’єктів підприємницької діяльності в здійсненні господарської діяльності і захисті їх законних прав та інтересів та отримання додаткових надходжень до селищного бюджету від земельного податку, пропонується впровадити регулювання рішення та Положення, проект яких розроблено відповідно до вимог Податкового кодексу України, Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

2.Визначення цілей державного регулювання.

Основними цілями прийняття регуляторного акту є:

  • вдосконалення земельних відносин у сфері плати за землю;
  • встановлення доцільних і обґрунтованих розмірів ставок земельного податку з урахуванням рівня платоспроможністі громадян, суб’єктів господарювання та відповідно до потреб селищного бюджету;
  • диференціація ставок в залежності від функціонального призначення земельної ділянки;
  • визначення порядку нарахування та строків сплати земельного податку;
  • забезпечення необхідних надходжень до селищного бюджету.

3.Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання.

Для досягнення встановлених цілей розглянуто наступні альтернативи:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття регуляторного акта

Альтернатива не є прийнятою, оскільки вона веде до відмови від використання економічних ресурсів громади, які спрямовуються на фінансування інфраструктури населених пунктів селищної ради

Альтернатива 2

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), які перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, за 1 га, у розмірі:

- 0,07 % – для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) від їх нормативної грошової оцінки;

- 1 % – для будівництва індивідуальних гаражів, від їх нормативної грошової оцінки;

- 1% – для власників та користувачів земельних ділянок, на яких розміщені господарські двори, від їх нормативної грошової оцінки;

- 0,7 % – для сільськогосподарських угідь – рілля, від їх нормативної грошової оцінки;

- 1 % – для сільськогосподарських угідь – пасовища, сіножаті, багаторічні насадження, від їх нормативної грошової оцінки.

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради ставки земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання під об’єктами торгівлі та громадського харчування (крім державної та комунальної власності) нормативну грошову оцінку, яких проведено (незалежно від місцезнаходження), за 1 га, у розмірі:

- 1 % від їх нормативної грошової оцінки.

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради ставки земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні та повністю

утримуються за рахунок державного або місцевого бюджетів, нормативну грошову оцінку, яких проведено (незалежно від місцезнаходження), за 1 га, у розмірі:

- 1 % – від їх нормативної грошової оцінки.

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради орендну ставку за земельні ділянки, які перебувають у землекористувачів (юридичні та фізичні особи), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування землею нормативну грошову оцінку, яких проведено (незалежно від місцезнаходження), за 1 га, для земель комерційного та іншого призначення у розмірі:

10 % від їх нормативної грошової оцінки.

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради орендну ставку за земельні ділянки, які перебувають у землекористувачів (юридичні та фізичні особи), які використовують земельні ділянки на підставі договору оренди земельної ділянки, нормативну грошову оцінку, яких проведено (незалежно від місцезнаходження), за 1 га, для земель житлової забудови, у розмірі:

3 % – від їх нормативної грошової оцінки.

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради ставку за земельні ділянки, які перебувають у власності суб’єктів господарювання під об’єктами торгівлі та громадського харчування (крім державної та комунальної власності) нормативну грошову оцінку, яких проведено (незалежно від місцезнаходження), за 1 га, у розмірі:

1,1 % – від їх нормативної грошової оцінки.

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради ставки земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у власності чи постійному користуванні суб’єктів господарювання під об’єктами енергетики, водорозподільних та газорозподільних господарств (крім державної та комунальної власності) нормативну грошову оцінку, яких проведено (незалежно від місцезнаходження), за 1 га, у розмірі:

- 1 % від їх нормативної грошової оцінки.

Встановити ставки земельного податку за земельні ділянки, які розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено 5 відсотків від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Миколаївській області.

 

Застосування даної альтернативи є найбільш прийнятою. З веденням в дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між суб΄єктами господарювання, органами державної влади і місцевого самоврядування з питань сплати земельного податку та орендної плати за землю. Встановлення ставок податку за землю забезпечить додаткові надходження до селищного бюджету та забезпечить більш прийнятне податкове навантаження для власників та користувачів земельних ділянок, що підлягають оподаткуванню.

Альтернатива 3

Встановити з 01.01.2018 року на території Березанської селищної ради максимальні ставки згідно Податкового Кодексу України земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження).

Встановлення максимальних ставок земельного податку забезпечить додаткові надходження до місцевого бюджету, упорядкує відносини між органами влади та суб΄єктами господарювання з питань сплати податку, але разом з тим руйнуватиме позитивний імідж органів місцевого самоврядування.Тому дана альтернатива не є прийнятною, так як вона буде тяжким податковим тягарем для власників та користувачів земельних ділянок, які податковується.

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

-приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Податкового кодексу України;

-удосконалення системи місцевого оподаткування;

-підвищення рівня використання економічних ресурсів громади;

-збільшення надходжень до місцевого бюджету.

витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування земельного податку

Альтернатива 3

-приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Податкового кодексу України;

-удосконалення системи місцевого оподаткування;

-підвищення рівня використання економічних ресурсів громади;

-забезпечення максимальних надходжень до місцевого бюджету.

витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування земельного податку.

 

 

 

Категорія: 2017 | Додав: berezanselrada
Переглядів: 320 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
idth="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="commTable">
Имя *:
Email:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
ПОГОДА
Block title
Block content