Додаток №2 до рішення
Березанської селищної ради
.06.2018 №
ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Пільги встановлюються на 2018 рік та вводяться в дію з 01 січня 2019 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код області
|
Код району
|
Код згідно з КОАТУУ
|
Найменування адміністративно-територіальної одиниці
або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади
|
|
|
4820955100
|
Березанська об΄єднана територіальна громада
|
Група платників, категорія/класифікація
будівель та споруд
|
Розмір пільги
(відсотків суми податкового зобов’язання за рік)
|
Церкви, собори, костьоли, мечеті, синагоги тощо 100
господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові)
Приміщення, до яких належать сараї, хліви, вбиральні, літні кухні, 100
погреби, навіси, котельні, бойлерні
Селищний голова В.А.Хоміцький
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Березанської селищної ради
Миколаївської області «Про встановлення податку на майно в частині податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки, на території Березанської селищної ради
на 2019 рік»
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Березанської селищної ради «Про встановлення податку на майно в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Березанської селищної ради на 2019 рік» підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308». .
1. Визначення проблеми, яку пропонується вирішити шляхом державного
регулювання
Необхідність врегулювання питання щодо оподаткування об’єктів нерухомості на території Березанської селищної ради можливо шляхом розробки та затвердження рішення селищної ради.
Верховною Радою України ухвалено Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (від 28.12.2014 №71), згідно з яким, починаючи з 01.01.2015, змінено базу оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, граничний розмір ставок цього податку та розширено повноваження селищних рад щодо встановлення пільг з його сплати.
Податковим кодексом України визначено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних і юридичних осіб, установлюються рішенням селищної ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості в розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
Крім того, скасовано право селищної ради встановлювати додаткові пільги з податку,
що сплачується з об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних
осіб, а саме: збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база
оподаткування.
Проблема полягає в тому, що відбулися зміни в оподаткуванні, згідно з якими органам місцевого самоврядування рекомендовано прийняти рішення щодо встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»).
Таким чином, з метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між членами територіальної громади, органами місцевого самоврядування та фіскальними органами, урахування змін у податковому законодавстві селищна рада має ухвалити нове рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для застосування їх на 2019 рік.
Сфера дії визначеного регуляторного акта розповсюджується на фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розташованих на території Березанської селищної ради.
Основні групи, на які проблема справляє вплив: :
Групи (підгрупи)
|
Так
|
Ні
|
Громадяни
|
так
|
|
Держава
|
так
|
|
Суб΄єкти господарювання
|
так
|
|
Розв"язання даної проблеми щодо оподаткування об’єктів нерухомості на території Березанської селищної ради за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки тільки органи місцевого самоврядування можуть встановлювати ставки місцевих податків та зборів, змінювати їх розмір, визначати об’єкт оподаткування, порядок справляння чи надання податкових пільг згідно повноважень, визначених у статті 12 розділу I «Загальні положення» Кодексу. .
Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, так як
полягає у необхідності прийняття нового нормативного документа, який би визначив
порядок нарахування податку на житлову та нежитлову нерухомість на території населених пунктів Березанської селищної ради. .
П. Визначення цілей державного регулювання .
Метою здійснення державного регулювання є: :
- зменшення податкового навантаження на окремі категорії громадян, які потребують додаткових пільг зі сплати податку, який сплачується з об’єктів нерухомості;
- удосконалення системи оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; ;
- забезпечення додаткових надходжень до місцевого бюджету. .
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1.Визначення альтернативних способів
Для досягнення встановлених цілей розглянуто наступні альтернативи:
Вид альтернативи
|
Опис альтернативи
|
Альтернатива 1
Неприйняття регуляторного акта
|
Альтернатива не є прийнятою, оскільки вона веде до відмови від використання економічних ресурсів громади, які спрямовуються на фінансування інфраструктури населених пунктів селищної ради
|
Альтернатива 2
Встановити ставку податку за 1 кв. метр бази оподаткування у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового року) для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб:
для об’єктів житлової нерухомості:
- 0,1 відсотка, що перебувають у власності фізичних осіб;
- 1% відсоток, що перебувають у власності юридичних осіб;
для об’єктів нежитлової нерухомості:
- 0,5% відсотка, що перебувають у власності фізичних осіб;
- 1 % відсоток , що перебувають у власності юридичних осіб,платників податків Березанської селищної ради;
|
Застосування даної альтернативи є найбільш прийнятою. З веденням в дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між суб΄єктами господарювання, органами державної влади і місцевого самоврядування з питань сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Встановлення ставок податку на нерухоме майно забезпечить додаткові надходження до селищного бюджету та забезпечить більш прийнятне податкове навантаження для власників об΄єктів нерухомості, що підлягає оподаткуванню.
|
Альтернатива 3
Встановити ставку податку за 1 кв. метр бази оподаткування у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового року) для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб:
для об’єктів житлової нерухомості:
- 1,5 відсотка, що перебувають у власності фізичних осіб;
- 1,5% відсоток, що перебувають у власності юридичних осіб;
для об’єктів нежитлової нерухомості:
- 1,5 % відсотка, що перебувають у власності фізичних осіб;
- 1,5% відсотка, що перебувають у власності юридичних осіб і не
використовуються в господарській діяльності;
- 1,5 % відсоток , що перебувають у власності юридичних осіб,платників податків Березанської селищної ради;
- 1,5 % відсотки, що перебувають у власності юридичних осіб, що зареєстровані та сплачують податки за межами Березанської селищної ради.
|
Встановлення максимальних ставок податку на нерухомість забезпечить додаткові надходження до місцевого бюджету, упорядкує відносини між органами влади та суб΄єктами господарювання з питань сплати податку на нерухомість, але разом з тим руйнуватиме позитивний імідж органів місцевого самоврядування.
Тому дана альтернатива не є прийнятною, так як вона буде тяжким податковим тягарем для власників об΄єктів нерухомості, яка податковується.
|
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
відсутні
|
відсутні надходження до бюджету податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
|
Альтернатива 2
|
-приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Податкового кодексу України;
-удосконалення системи місцевого оподаткування;
-підвищення рівня використання економічних ресурсів громади;
-збільшення надходжень до місцевого бюджету.
|
витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування податку на нерухоме майно
|
Альтернатива 3
|
-приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Податкового кодексу України;
-удосконалення системи місцевого оподаткування;
-підвищення рівня використання економічних ресурсів громади;
-забезпечення максимальних надходжень до місцевого бюджету податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
|
витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування податку на нерухоме майно
|
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
відсутні
|
відсутні
|
Альтернатива 2
|
-зменшення податкового навантаження на платників;
-вирішення частини соціальних проблем громади.
|
збільшення витрат для власників нерухомості, яка підлягає оподаткуванню
|
Альтернатива 3
|
-вирішення частини соціальних проблем громади за рахунок збільшення надходжень до селищного бюджету;
-розвиток інфраструктури населених пунктів селищної ради.
|
максимальні витрати для власників нерухомості, яка підлягає оподаткуванню
|
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
відсутні
|
відсутні
|
Альтернатива 2
|
можливість сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за обгрунтованими ставками з дотриманням критеріїв, встановлених для даного виду податку
|
часові витрати на отримання інформації про оподаткування нерухомості, здійснення розрахунку податку та матеріальні витрати на сплату податку
|
Альтернатива 3
|
відсутні
|
часові витрати на отримання інформації про оподаткування нерухомості, здійснення розрахунку податку та матеріальні витрати на сплату податку
|
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
|
Вигоди(підсумок)
|
Витрати(підсумок)
|
|
Альтернатива 1
|
відсутні
|
відсутні
|
|
Альтернатива 2
|
-можливість сплачувати податок на нерухоме майно за обгрунтованими ставками;
-вирішення частини соціальних проблем за рахунок надходжень до місцевого бюджету;
-прозорість і гласність надходжень.
|
-витрати, пов΄язані з виконанням вимог, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності»;
-податкове навантаження на власників об΄єктів нерухомості, що підлягає оподаткуванню.
|
При виборі зазначеної альтернативи буде максимально досягнуто цілі державного регулювання
|
Альтернатива 3
|
-максимальне надходження коштів до мсцевого бюджету;
-соціально-економічний розвиток населених пунктів селищної ради
|
-витрати, пов΄язані з виконанням вимог, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності»;
-максимальне податкове навантаження на власників об΄єктів нерухомості, що підлягає оподаткуванню.
|
|
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
|
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту
|
Альтернатива 1
|
Причиною відмови від даної альтернативи є необхідність в фінансуванні інфраструктури населених пунктів селищної ради
|
На дію даного акту можливий вплив зовнішніх чинників – ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства в цій сфері.
|
Альтернатива 2
|
Для досягнення встановлених цілей, перевага була надана даній альтернативі, що дасть можливість:
-соціально підтримати окремі категорії громадян, які потребують додаткової пільги зі сплати податку на нерухоме майно;
-отримати додаткові надходження до місцевого бюджету;
-здійснити планування та прогнозування надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, при формуванні селищного бюджету;
-сприяти уникненню колізій в законодавстві та попередити виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби та платниками податку.
|
Альтернатива 3
|
Причиною відмови від даної альтернативи є максимальне податкове навантаження на власників об΄єктів нерухомості, що підлягає оподаткуванню.
|
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття проекту рішення селищної
ради «Про встановлення податку на майно в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Березанської селищної ради на 2019 рік» відповідно до вимог чинного законодавства. .
З метою реалізації поставленого завдання пропонується: :
- розробити проект рішення селищної ради щодо встановлення ставок про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; ;
- забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його розміщення на інформаційному сайті Березанської селищної ради
та повідомлення про оприлюдення проекту рішення в районній газеті «Березань».
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими
розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування,
фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Упровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежить від ресурсів органу місцевого самоврядування, а платники повинні сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за ставками, встановленими селищною радою, що відповідають Податковому кодексу України.
VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта - 2019 рік. Регуляторний акт може бути переглянуто внаслідок внесення змін до чинного законодавства України та за підсумками аналізу відстеження його результативності.
- ІІІ. Показники результативності регуляторного акта .
Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається
за наступними критеріями: :
- обсяг надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до
місцевого бюджету; ;
- кількість власників об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які є
платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
- розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та
фізичними особами, на яких поширюється дія даного регуляторного акта.
ХІ. Заходи, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії
регуляторного акта .
Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватись
статистичним методом. У рамках статистичного методу відстеження
буде проведено аналіз офіційної статистичної інформації, отриманої від ДПІ та бухгалтерії селищної ради, щодо надходжень до селищного бюджету податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та кількості платників даного податку. Термін проведення відстеження результативності регуляторного акта:
- - базовий – через 6 місяців з дати набрання чинності дії акта;
- повторний – через рік після набрання чинності дії акта;
- періодичний – один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів повторного відстеження результативності акта.
За результатами проведених відстежень результативності регуляторного акта в разі виникнення неврегульованих питань, вони можуть бути усунені шляхом внесених відповідних змін.
Селищний голова В.А.Хоміцький
|