П`ятниця, 17.05.2024, 11:05

Березанська селищна рада

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Рішення сесії » 2018

Продовження проекту рішення чергової сесії 7 сесії 7 скликання...
21.05.2018, 09:25

Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Березанської селищної ради Миколаївської області
«Про встановлення ставки єдиного податку для суб'єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб на території Березанської селищної ради на 2019 рік»

 

І. Визначення проблеми
 

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 12 Податкового кодексу України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування. Необхідність затвердження Положень про місцеві податки і збори обумовлено прийняттям Податкового кодексу України (від 2 грудня 2010 року № 2755-VI). Даним проектом рішення селищної ради пропонується затвердити ставки єдиного податку. Діє спрощена система оподаткування, обліку та звітності – особливий механізм справляння податків та зборів, що
встановлює заміну сплати окремих податків і зборів на сплату єдиного податку з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: :
1) перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150 000 гривень; ;
2) друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує

  1. 000 000 гривень. .
    Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.3 КВЕД ДК 009:2005) (va375202-05 ). Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам,
    встановленим для третьої групи; ;
    3) третя група - фізичні особи - підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які
    перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб;
    обсяг доходу не перевищує 3 000 000 гривень; ;
    4) четверта група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
    середньооблікова кількість працівників не перевищує 50 осіб; обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень. .
    Ставка єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані
    ставки) до розміру прожиткового мінімуму працюючих громадян для І групи платників податку та розміру мінімальної заробітної плати для ІІ групи платників податку, встановленої законом на січня податкового (звітного) року . Важливість проблеми полягає в тому, що прийняття ставок єдиного податку згідно додатків до проекту рішення сприятиме розвитку підприємництва в населених пунктах селищної ради і збільшення надходжень до селищного бюджету Березанської селищної ради.

.
 

Проблема справляє вплив:
 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так

 

Держава

так

 

Суб΄єкти господарювання, у тому числі суб΄єкти малого підприємництва

так

 

 

Відсутність регулювання даного податку може призвести до виникнення
наступних проблем:

втрат бюджету через застосування мінімальних ставок податку, як це
передбачено ст.12.3.5 розділу І ПКУ у випадку неприйняття даного рішення;
невиконання вимог чинного законодавства. .
Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акту, так як він приймався на 2018 рік і потребує додаткового розгляду та встановлення на наступний рік.
Зарахування цього податку до селищного бюджету в повному обсязі
дозволить максимально поповнити селищний бюджет. Проте його роль не обмежується тільки наповненням доходної частини селищного бюджету, адже порядок адміністрування даного податку побудований так, щоб сприяти детінізації трудових відносин.
Стаття 12 розділу І «Загальні положення» Кодексу надає право органам місцевого самоврядування в межах своїх повноважень приймати рішення про встановлення
місцевих податків та зборів, а саме єдиного податку. Врегулювання питання
щодо встановлення вказаного податку можливо шляхом розробки та
затвердження рішення селищної ради з урахуванням норм статтей 291 -300
розділу ХIV Податкового кодексу України. Інші діючі регуляторні акти, за допомогою яких можна було б вирішити проблему – відсутні. .
 

ІІ. Цілі державного регулювання
 

Прийняття вищезазначеного рішення селищної ради дасть можливість:
впорядкувати та вдосконалити торгівлю в населених пунктах селищної ради;
розширити базу оподаткування та отримати в подальшому додатковий
обсяг надходжень до бюджету; ;
забезпечить збільшення надходжень до бюджету для реалізації програм соціально-економічного розвитку. .
На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути
такі негативні зовнішні фактори, як:

неплатежі суб’єктів підприємницької діяльності;
зменшення кількості торговельних місць на ринках.
Позитивними факторами будуть:
додаткові надходження до селищного бюджету;
додаткові надходження до пенсійного фонду;
здійснення планування та прогнозування надходжень від єдиного
податку при формуванні селищного бюджету.
 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
 

Визначення альтернативних способів
 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Не прийняття запропонованого регуляторного акту (далі-Альтернатива №1)

У разі неприйняття проекту рішення, відповідно до п.12.3.5. ст.12 Податкового Кодексу, будуть застосовуватися мінімальні ставки.

Відсутня процедура прийняття регуляторного акту

Прийняття запропонованого регуляторного акту (далі-Альтернатива №2)

Згідно з проектом рішення ставка єдиного податку на 2019 рік становитиме для першої групи платників єдиного податку -10 %, для другої групи-20 %.

Дотримана процедура прийняття регуляторного акта.

 


IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Оцінка впливу на орган місцевого самоврядування:

 

Альтернатива

Вигоди

Втрати

№1

-зменшення податкового навантаження на суб΄єктів малого підприємництва призведе до покращення іміджу місцевої влади серед даної категорії;

- стимулювання платників податку для сплати єдиного податку за мінімальної ставки в повному обсязі.

- суттєве зменшення надходжень до селищного бджету;

- неможливість фінансування програм економічного та соціального розвитку селищної ради.

№2

-збільшення надходжень до селищного бюджету;

-виконання програм економічного та соціального розвитку;

-зменшення соціальної напруги.

 

-пов΄язані з розробкою регуляторного акту, контроль за його виконанням, аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту.

 

Оцінка впливу на громаду

 

Альтернатива

Вигоди

Втрати

№1

Відсутні

Непрямі витрати полягають у зменшенні бюджетних коштів, які будуть спрямовані на соціально-економічний розвиток громади.

№2

Виконання програм економічного та соціального розвитку.

Зростання цін через збільшення розміру сплати підприємцями єдиного податку

 

Оцінка впливу на суб΄єктів господарювання

 

Альтернатива

Вигоди

Втрати

№1

-зменшення податкового навантаження;

-значне зменшення розміру сплати єдиного податку в порівнянні з попереднім роком.

-сплата єдиного податку по мінімальним ставкам;

-зменшення бюджетних коштів, які будуть спрямовані на соціально-економічний розвиток.

№2

-встановлення чітких ставок єдиного податку;

-прозорість дій органів місцевої влади;

-виконання програм соціально-економічного розвитку.

-сплата єдиного податку по максимальним ставкам.


 

Вирішення проблеми можливе лише шляхом прийняття проекту рішення «Про встановлення ставки єдиного податку для суб'єктів підприємницької діяльності –фізичних осіб на території Березанської селищної ради на 2019 рік». Перевага обраного виду обумовлена процесами, пов’язаними з підтримкою бізнесу, ефективним використанням
його можливостей у економіці населених пунктів Березанської селищної ради, залученням більшої чисельності фізичних осіб-підприємців до спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. .
Згідно з Податковим кодексом України до повноважень місцевих рад
належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів.
У зв’язку з означеним вирішення проблеми врегулювання питань розміру
ставок єдиного податку в населених пунктах Березанської селищної ради пропонується шляхом прийняття рішення селищної ради. Запропонований спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
 

V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної
проблеми

Державне регулювання фіксованих ставок єдиного податку для фізичних
осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду
господарської діяльності вводиться на підставі Податкового кодексу України
шляхом встановлення селищною радою ставки з розрахунку на календарний
місяць у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працюючих громадян (І група платників податку) та мінімальної заробітної плати, установленої
законом на 1 січня податкового (звітного) року(ІІ група платників податку).
Проектом рішення пропонується встановити максимальні ставки єдиного
податку на 2019 рік: для першої групи платників єдиного податку в розмірі
10%, для другої групи платників єдиного податку – 20%, що забезпечить значні надходження до селищного бюджету.


VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
 

Додаткових затрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва немає. .
 

VІІ. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Згідно з вимогами Податкового кодексу селищна рада приймає рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний бюджетний період (рік), тому термін дії даного регуляторного акту – 2019 рік.

 

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
 

Прийняття вищезазначеного проекту рішення селищної ради надає можливість:
отримати стабільні надходження до селищного бюджету; ;
збільшити обсяги видатків для забезпечення фінансування повноважень
органів місцевого самоврядування. .
На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути
такі негативні зовнішні фактори, як: :
несплата СГД єдиного податку; ;
зменшення кількості СГД, що обрали спрощену систему оподаткування,
обліку та звітності та перехід їх частини „в тінь“. .
Позитивними факторами будуть: :
додаткові надходження до селищного бюджету; ;
здійснення планування та прогнозування надходжень від сплати єдиного податку при формуванні селищного бюджету. .
Показники результативності вказаного проекту рішення передбачається визначати за критерієм – статистичні показники, які пов’язані з дією акта. .
Додаткового фінансування введення в дію запропонованого НПА не потребує.
Визначення кількості суб’єктів господарювання, що підпадають під регулювання

 

Показник

Мікро

Малі

Середні

Разом

Кількість суб'єктів

господарювання, що підпадають

під дію регулювання, одиниць

 

210

_

_

210

Питома вага групи у загальній

кількості, відсотків

 

100

-

-

-

Аналіз вигод та витрат проекту рішення

 

Показники

2015

2016

2017

2018(план)

Надходження до селищного бюджету єдиного податку, тис.грн.

2563,5

1333,4

5937,448

6168,000

% до попереднього року

 

52

445,3

103,9


 

Сфера впливу регуляторного акту

Очікувані

вигоди

витрати

Територіальна громада

Збільшення кількості нових робочих місць,що створюють суб΄єкти господарювання за рахунок відкриття нових об΄єктів бізнесу;

покращення фінансування на реалізацію заходів соціально-економічного розвитку.

Додаткові витрати відсутні

Суб΄єкти господарювання

Диференційований підхід до розміру ставок єдиного податку в залежності від виду діяльності;

прозорість дій органів місцевого самоврядування при ухваленні відповідного проекту рішення.

Сплата офіційно встановленої фіксованої ставки єдиного податку у відсотках до розміру прожиткового мінімуму для працюючих громадян (І група платників податку) та мінімальної заробітної плати, установленої
законом на 1 січня податкового (звітного) року(ІІ група платників податку).
 

Органи місцевого самоврядування

Легалізація окремих видів підприємницької діяльності, створення нових робочих місць;

наповнення селищного бюджету;

зменшення обсягів тіньової економіки

Процедура підготовки та розробки регуляторного акту

 

ІX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
 

Базове відстеження результативності дії рішення буде здійснено через 6 місяців після набуття ним чинності.
Повторне відстеження проводитиметься через рік.
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися на підставі аналізу статистичних даних, даних фіскальної служби щодо кількості суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія регуляторного акту, та щодо надходження єдиного податку до бюджету.

 

 

Селищний голова                                                               В.А. Хоміцький

 

Категорія: 2018 | Додав: berezanselrada
Переглядів: 271 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
idth="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="commTable">
Имя *:
Email:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
ПОГОДА
Block title
Block content