Стаття 10. Населені пункти
10.1. Село Андріївка
10.1.1. Село Андріївка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.1.2. Загальна характеристика села Андріївка: площа села складає – 9,75 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 146.
10.1.3. Село Андріївка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.2. Село Малахове
10.2.1. Село Малахове входить до складу Березанської об’єднаної територіальної
громади.
10.2.2. Загальна характеристика села Малахове: площа села складає – 27,75 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 322.
10.2.3. Село Малахове є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.3. Село Попільне
10.3.1. Село Попільне входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.3.2. Загальна характеристика села Попільне: площа села складає – 14,25 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 181.
10.3.3. Село Попільне є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.4. Село Марківка
10.4.1. Село Марківка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.4.2. Загальна характеристика села Марківка: площа села складає – 11,0 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 171.
10.4.3. Село Марківка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.5. Село Василівка
10.5.1. Село Василівка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.5.2. Загальна характеристика села Василівка: площа села складає – 70,70 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 801.
10.5.3. Село Василівка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.6.Село Михайлівка
10.6.1. Село Михайлівка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.6.2. Загальна характеристика села Михайлівка: площа села складає – 38,40 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 94.
10.6.3. Село Михайлівка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.7. Село Новоселівка
10.7.1. Село Новоселівка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.7.2. Загальна характеристика села Новоселівка: площа села складає –37,00 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 85.
10.7.3. Село Новоселівка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.8. Селище Елеваторне (Василівський старостинський округ)
10.8.1. Селище Елеваторне входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.8.2. Загальна характеристика селища Елеваторне: площа села складає –1,10 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2017р.) – 3.
10.9. Село Матіясове
10.9.1. Село Матіясове входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.9.2. Загальна характеристика села Матіясове: площа села складає – 122,40 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 357.
10.9.3. Село Матіясове є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.10. Село Лиманське
10.10.1. Село Лиманське входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.10.2. Загальна характеристика села Лиманське: площа села складає – 40,00 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 25.
10.10.3. Село Лиманське є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.11. Село Андрієво-Зорине
10.11.1. Село Андрієво-Зорине входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.11.2. Загальна характеристика села Андрієво-Зорине: площа села складає – 62,50 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 215.
10.11.3. Село Андрієво-Зорине є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.12. Село Шмідтівка
10.12.1. Село Шмідтівка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.12.2. Загальна характеристика села Шмідтівка: площа села складає – 15,30 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 8.
10.13. Селище Елеваторне (Матіясівський старостинський округ)
10.13.1. Селище Елеваторне входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.13.2. Загальна характеристика селища Елеваторне: площа села складає – 40,00 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 3.
10.14. Село Калинівка
10.14.1. Село Калинівка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.14.2. Загальна характеристика села Калинівка: площа села складає – 87,10 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 856.
10.14.3. Село Калинівка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.15. Село Калабатине
10.15.1. Село Калабатине входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.15.2. Загальна характеристика села Калабатине: площа села складає – 29,50 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 184.
10.15.3. Село Калабатине є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.16. Село Суходіл
10.16.1. Село Суходіл входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.16.2. Загальна характеристика села Суходіл: площа села складає – 35,05 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 16.
10.17. Село Яблуня
10.17.1. Село Яблуня входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.17.2. Загальна характеристика села Яблуня: площа села складає – 31,52 га; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 20.
10.18. Село Лимани
10.18.1. Село Лимани входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.18.2. Загальна характеристика села Лимани: площа села складає – 149,47 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 750.
10.18.3. Село Лимани є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
10.19. Село Вікторівка
10.19.1. Село Вікторівка входить до складу Березанської об’єднаної територіальної громади.
10.19.2. Загальна характеристика села Вікторівка: площа села складає – 64,70 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 206.
- 3. Село Вікторівка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
Стаття 11 . Смт Березанка
1. Смт Березанка є адміністративним центром територіальної громади.
2. Загальна характеристика смт Березанка: площа селища міського типу складає – 1108,4450 га.; кількість мешканців (станом на 01.01.2018 р.) – 4170.
3. Смт Березанка є територіальною основою для створення органів самоорганізації населення.
Стаття 12 . Компетенція територіальної громади
1. Територіальна громада повноважна безпосередньо або через утворені нею органи місцевого самоврядування розглядати і вирішувати питання, віднесені до її відома Конституцією та законами України, а також вирішення будь-якого іншого питання, яке не вилучене із сфери компетенції місцевого самоврядування і вирішення якого не доручено жодному іншому органу.
2. До виключної компетенції територіальної громади належать:
1) надання згоди на зміну назви населеного пункту, що визначає назву територіальної громади;
2) попередній розгляд та обговорення у порядку, визначеному законом та цим Статутом проектів містобудівної документації, а саме – схем планування території громади, генеральних планів поселень, що входять до складу громади;
3) прийняття рішення щодо надання дозволу на будівництво об’єктів в межах територіальної громади, що можуть суттєво змінити склад населення громади чи вплинути на довкілля.
Стаття 13 . Право на участь у здійсненні місцевого самоврядування
1. Право на участь у здійсненні місцевого самоврядування в повному обсязі здійснюють члени територіальної громади – громадяни України, які досягли 18-річного віку і є дієздатними, та які зареєстровані, або постійно проживають у населених пунктах, що входять до складу громади.
2. Члени територіальної громади мають право обирати та бути обраними або призначеними на посади в органи місцевого самоврядування, брати участь у місцевих референдумах, опитуваннях, зборах громадян за місцем проживання, реалізовувати права на участь в управлінні громадою, визначені цим Статутом, користуватися іншими правами на участь у здійсненні місцевого самоврядування передбаченими Конституцією України, законами України і цим Статутом.
3. Органи місцевого самоврядування докладають зусиль до підтримки ініціатив молоді щодо розвитку громади, їх участі в діяльності органів місцевого самоврядування, охоронні довкілля тощо.
Стаття 14. Права членів територіальної громади
1. Члени територіальної громади, в порядку, передбаченому Статутом та чинним законодавством України мають право:
1) на безпечне та комфортне для проживання середовище;
2) на надання якісних публічних та соціальних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування та бюджетними установами на території громади, відповідно до тих ресурсів, якими володіють ці органи та установи;
3) бути присутніми на засіданнях селищної ради відповідно до кількості місць у залі для цього передбачених;
4) контролювати діяльність селищної ради та її посадових осіб у формах встановлених чинним законодавством та цим Статутом;
5) одержувати повну та достовірну інформацію про діяльність селищної ради, її посадових осіб, знайомитися у встановленому порядку з документами й іншими матеріалами селищної ради;
6) одержувати копії правових актів селищної ради, виконкому та селищного голови з питань, що не стосуються внутрішньої організації діяльності апарату ради та її виконавчих органів;
7) направляти індивідуальні та колективні звернення (скарги, заяви, пропозиції) органам і посадовим особам селищної ради, одержувати на них відповіді у встановлені законом терміни;
8) на персональний прийом посадовими особами селищної ради та її виконавчих органів;
9) брати участь у створенні та діяльності органів самоорганізації населення (за місцем проживання), реалізовувати права на громадські слухання, місцеві ініціативи та інші форми місцевої демократії, визначені цим Статутом;
10) ініціювати проведення громадських робіт з упорядкування території громади;
11) вносити пропозиції, щодо визначення територій, об’єктів яким варто надати статус пам’яток місцевого значення;
12) реалізовувати інші права, відповідно до чинного законодавства та цього Статуту.
2. Здійснення прав члена територіальної громади не повинно здійснюватися у спосіб, що порушує права та свободи інших осіб та територіальної громади в цілому.
3. Забороняються будь-які обмеження прав членів територіальної громади в залежності від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного і соціального походження, майнового стану, терміну проживання у громаді, за мовними й іншими ознаками.
Стаття 15. Обов’язки членів територіальної громади
1. Члени територіальної громади зобов’язані:
1) не шкодити довкіллю та утримуватись від дій, що погіршують навколишнє природне середовище, оберігати водні ресурси та зелені насадження від забруднень та знищення;
2) дотримуватись принципу добросусідства, намагатись будувати відносини з іншими членами громади на основі поваги їхніх прав та узгодження власних інтересів з інтересами інших членів громади та громади в цілому;
3) своєчасно та в повному обсязі сплачувати податки, збори та інші обов’язкові платежі, оплачувати комунальні послуги, роботи і товари, надані комунальними підприємствами відповідно до рішень селищної ради та договорів з постачальниками послуг, робіт, товарів;
4) виконувати рішення селищної ради, ухвалених відповідно до повноважень та процедур, визначених законодавством та цим Статутом;
5) оберігати історичні, культурні, природні пам’ятки територіальної громади, дотримуватись правил користування такими пам’ятками, встановленими органами місцевого самоврядування громади;
6) дбати про збереження традицій територіальної громади та про їх передачу майбутнім поколінням;
7) дотримуватись правил забудови, санітарного стану, та інших, що діють на території громади в цілому чи в межах територіальної одиниці громади;
8) виховувати своїх дітей на принципах місцевого патріотизму, любові до батьківщини, збереження та примноження його традицій, дотримання здорового способу життя.
2. Перелік обов’язків, передбачений даною статтею не є вичерпним.
3. Не виконання обов’язків, визначених цією статтею є підставою для громадського осуду або накладення адміністративних чи інших стягнень (покарань) в порядку, визначеному законами України.
Стаття 16. Єдність прав і обов’язків
1. Права і обов’язки членів територіальної громади взаємопов’язані. Наявність прав породжує необхідність виконання обов’язків.
2. Територіальна громада безпосередньо та через створенні нею органи створює умови необхідні для вільного розвитку особистості кожного члена територіальної громади.
3. Територіальна громада заохочує своїх членів до активної участі в управління громадою та у її розвитку.
Стаття 17. Форми здійснення місцевого самоврядування територіальною громадою
1. Територіальна громада реалізує право місцевого самоврядування у формі місцевих виборів, місцевого референдуму, консультативного опитування та формах участі членів громади у підготовці та прийнятті рішень органами місцевого самоврядування та самоорганізації населення відповідно до законодавства та цього Статуту.
2. Формами участі членів громади у підготовці та прийнятті рішень органами місцевого самоврядування та самоорганізації (демократія участі) є:
1) громадські слухання;
2) збори громадян за місцем проживання;
3) громадські ініціативи;
4) органи самоорганізації населення.
2. Вищими формами безпосереднього здійснення територіальною громадою місцевого самоврядування є місцевий референдум і місцеві вибори.
Розділ 3. Система виконавчих органів та посадових осіб у громаді
Стаття 18. Виконавчі органи Березанської селищної ради
1. Рада утворює власні виконавчі органи, виходячи із повноважень таких органів, власних фінансових можливостей та ефективності надання такими органами публічних послуг в межах усієї території громади.
2. До виконавчих органів належать:
виконавчий комітет Березанської селищної ради.
3. Виконавчі органи ради здійснюють свої повноваження відповідно до закону та рішень ради громади, ухвалених відповідно до її компетенції.
4. Склад виконавчого комітету визначається радою за пропозицією селищного голови.
5. Старости округів входять до складу виконавчого комітету за посадою.
Стаття 19. Староста округу
1. Староста округу представляє інтереси населення відповідного округу у виконавчому комітеті та є представником виконавчого комітету по цих населених пунктах.
2. Староста інформує жителів округу про рішення, ухвалені радою громади, її виконавчими органами, інформує раду громади та її виконавчі органи про ситуацію в окрузі, потреби жителів у послугах, а також про якість надання таких послуг комунальними підприємствами, службами чи приватними надавачами цих послуг.
3. Староста, у необхідних випадках, організовує в межах округу громадські слухання, збори жителів для з’ясування їх позицій щодо окремих рішень ради громади, які готуються для ухвалення.
4. У випадках, визначених законодавством та цим Статутом, проекти рішень ради громади розглядаються на громадських слуханнях згідно з цим Статутом.
Розділ 4. Демократія участі
Глава 4.1. Громадські слухання.
Стаття 20. Громадські слухання
1. Громадські слухання є одним із способів реалізації членами територіальної громади свого права на участь у місцевому самоврядуванні.
2. Громадські слухання – це зустрічі членів територіальної громади з депутатами та посадовими особами селищної ради з метою порушення актуальних питань, що належать до відання місцевого самоврядування, ознайомлення з позицією місцевої влади з цих питань та надання пропозицій і зауважень.
3. Участь депутатів, старост і посадових осіб селищної ради та її виконкому в громадських слуханнях із питань, що належать до їх відання, є обов’язковою.
4. Слухання провадяться на засадах добровільності, гласності, відкритості та свободи висловлювань.
5. Участь у ініціюванні та проведенні громадських слухань може брати будь-який дієздатний член територіальної громади, який має право голосу на місцевих виборах.
6. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду селищною радою та її виконавчим комітетом і мають для них рекомендаційний характер.
7. Громадські слухання не можуть провадитися:
1) з питань, не віднесених до компетенції місцевого самоврядування;
2) з питань загальнодержавного значення та ініціатив, що носять політичний характер;
3) з питань, що суперечать чинному законодавству.
8. Громадські слухання не можуть провадитися менш як за два місяці до проведення виборів органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
9. Наступні громадські слухання з одного й того ж питання на тій самій території провадяться не раніше як через три місяці після провадження попередніх.
10. Громадські слухання щодо звітів діяльності органів місцевого самоврядування громади провадяться не рідше одного разу на рік.
11. Громадські слухання провадяться щодо питань, які стосуються членів усієї територіальної громади, або таких її частин:
1) мешканців окремих населених пунктів (смт Березанка, сіл: Андріївка, Попільне, Малахове, Марківка, Василівка, Михайлівка, Новоселівка, селища Елеваторне, сіл: Матіясове, Лиманське, Андрієво – Зорине, Шмідтівка, селища Елеваторне, сіл: Калинівка, Калабатине, Суходіл, Яблуня, Лимани, Вікторівка);
2) мешканців декількох (не менше двох) вулиць.
Стаття 21. Ініціювання громадських слухань
1. Суб’єктами права ініціювання громадських слухань (далі – Ініціатори) є:
1) члени територіальної громади у межах 10 відсотків від кількості населення, яке проживає в ній;
2) громадська організація, що діє на території громади;
3) орган самоорганізації населення;
4) група депутатів селищної ради у складі не менш як п’ять депутатів;
5) постійна комісія селищної ради;
6) виконавчий комітет селищної ради;
7) селищний голова.
2. У випадку, коли Ініціаторами громадських слухань є члени територіальної громади, з їх числа формується Ініціативна група в кількості не менше п’яти осіб.
Стаття 23. Підписний лист
1. Підписний лист повинен містити такі дані:
1) перелік питань, що виносяться на громадські слухання;
2) прізвище, ім’я та по-батькові, дату народження, домашню адресу та підпис члена територіальної громади на підтримку ініціативи.
2. Підписні листи з підписами на підтримку ініціативи подаються Ініціатором до селищної ради разом з супровідним листом протягом п’ятнадцяти днів з дня отримання зразка підписного листа.
Якщо впродовж зазначеного строку Ініціатори не зібрали необхідної кількості підписів, ініціатива вважається такою, що не відбулася.
3. Секретар селищної ради має право перевірити достовірність підписів у поданому ініціативною групою підписному листі і вмотивовано у письмовій формі вказати на виявлені недоліки. У цьому випадку Ініціатору надається додатково три календарних дні для збору підписів.
4. Впродовж п’яти робочих днів з дня надходження підписних листів з необхідною кількістю підписів на підтримку ініціативи селищний голова приймає рішення про реєстрацію ініціативи проведення громадських слухань.
5. Якщо селищний голова за наявності підстав, визначених цим Статутом, не прийняв рішення про реєстрацію ініціативи, Ініціатор має право самостійно оголосити про провадження громадських слухань, підготувати та провести їх у порядку, встановленому цим Статутом. У такому разі Ініціатор є одноосібним виконавцем усіх наступних заходів, передбачених цим Статутом.
6. Рішення про реєстрацію ініціативи секретар селищної ради доводить до відома Ініціатора впродовж трьох календарних днів.
Стаття 24. Підготовка громадських слухань
1. Упродовж п’яти робочих днів після реєстрації ініціативи секретар ради за погодженням з Ініціатором затверджує план проведення заходів з організації та провадження громадських слухань.
2. План проведення заходів з організації та провадження громадських слухань повинен передбачати:
1) створення дорадчого комітету з провадження громадських слухань;
2) створення, в разі необхідності, експертних груп із проблем, що виносяться на громадські слухання;
3) календарний план проведення заходів з організації та провадження громадських слухань.
3. Дорадчий комітет у кількості 5-10 осіб створюється розпорядженням селищного голови у складі:
1) представників виконкому селищної ради, у тому числі посадової особи, яка відповідає за організацію підготовки та проведення громадських слухань;
2) представників Ініціатора громадських слухань (за згодою);
3) депутатів селищної ради (за згодою);
4) представників громадських організацій (за згодою).
4. Дорадчий комітет забезпечує підготовку проектів рекомендацій з питань, що виносяться на громадські слухання, та підготовку матеріалів для учасників слухань. Очолює дорадчий комітет представник Ініціатора громадських слухань.
5. Регламент проведення засідань дорадчого комітету визначається самим комітетом.
6. Виконавчий комітет селищної ради здійснює організаційне й матеріально-технічне забезпечення роботи дорадчого комітету та експертних груп.
7. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, адміністрація підприємств, установ та організацій, що перебувають у комунальній власності, сприяють проведенню громадських слухань і надають дорадчому комітету, на його прохання, необхідну інформацію та матеріали.
8. Рішення та рекомендації дорадчого комітету оприлюднюються у тому ж порядку, що і рішення селищної ради.
9. Організаційно-технічне забезпечення підготовки та проведення громадських слухань, у тому числі діяльності дорадчого комітету та експертних груп здійснюється виконавчим комітетом селищної ради. Фінансові витрати, пов’язані з їх підготовкою та проведенням, здійснюються з селищного бюджету, або з інших джерел, не заборонених законодавством.
|